Rabu, 17 Jun 2009

Menu malam ini

Malam ni mcm malas nak makan kat luar..bila dah sampai tahap boring jadi xtau nak makan apa dah..last2 aku buat kuih ni untuk makan malam...

Teka..kat mana selalu nampak kuih ni...jeng..jeng..jeng...kat kantin SKTHO...hahaha..mini sandwich goreng..ini yang low colestrol and low calorie punya..
mula2 tu nak guna roti fiber yg aku selalu makan tu,tapi hubby xsuka,dia kata roti tu xsedap..then gunalah roti gardenia yang aku buang kulitnya sbb kalori banyak kat kulit roti tu,then mix sardin yg aku buang sosnya dan aku basuh ikannya..(kalau difikirkan mcm xde rasa je kan,tapi kat sos tu yg banyak kalori and kolestrol semua)..mix sardin tu dgn bawang merah,cili api,letak garam iodin,gula equal sikit and perah limau nipis..

Ini tepung beras campur tepung gandum,letak garam iodin sikit...


Ini rupa roti yang dah diletak sardin sebelum dicelup dalam bancuhan tepung dan digoreng...
Finally,dah siap goreng...terus makan..siap menu makan malam..walaupun kuih ni digoreng,aku guna minyak jagung tau..so,still low colestrol,ok...:)

4 ulasan:

TIE berkata...

bancuh tepung tu masuk ape jer selain air?nampak sedap kuihnya.

Tanpa Nama berkata...

ein,
garam iodin tu ape??

HeZUiN berkata...

tepung beras + tepung gamdum + garam secubit + kunyit secubit

HeZUiN berkata...

garam iodin tu garam kesihatan,boleh beli kat farmasi