Khamis, 4 Jun 2009

The Sweetest Memories....

Sekarang ni setiap hari aku view my facebook...terutamanya group PMKP,seronok dan selalunya aku akan senyum dan gelak sorang2 baca komen2 kat situ..we are still close walaupun dah 10 tahun meninggalkan zaman Matrikulasi tu..walaupun dah jumpa ramai kw lain,walaupun dah masuk alam pekerjaan dan walaupun dah masuk alam berkeluarga..we still close as we first met..very happening. Setiap kali aku view group PMKP tu,aku akan rasa rindu sgt2 zaman tu,yes,zaman belajar yang paling aku rindui iaitu di PMKP...Orang selalu kata zaman persekolahan tu seronok kan?well,i'm totally different..aku tak suka zaman sekolah aku,neither my primary nor my secondary..tak best langsung!..membosankan!aku tak tahulah kenapa ekk,tapi seboleh2nya aku tak nak ingat zaman sekolah aku...maybe sbb semua nya berasal dari tempat yang sama dengan pemikiran yang sama menyebabkan i felt very bored,seriusly!..bila aku start keluar dari kelantan,aku rasa kepala otak aku berkembang sikit..emmm...masa kat PMKP tak ada sesiapa tahu aku dari kelantan..mungkin how i speak,how i behave not look like kelantanis,apa2 pun mmg aku bukan lahir dan asal kelantan pun..abah aku je asal sana..my mum,kl mari..bila hari last matriks baru org tau sbbnya time tu nak balik kg,aku join budak2 kelantan lain naik bas yang di chatered...sama jugak keadaannya bila aku masuk UKM,masuk Maktab kat Sabah....tak ramai yang tau..tambah2 kwn2 aku semuanya org luar,meaning dari negeri2 lain...entahlah,aku lebih senang mcm tu..so,i can open my mind widely!
Lepas PMKP,zaman di UKM tu best jugak but situasi dah tak sama..lebih kepada belajar,masa brsukaria tetap ada tapi tak sama dan x sebest masa kat PMKP walaupun kat PMKP tu terkurung...:)...Masuk maktab kat sabah,yang bestnya classmate2 aku...semua sporting gila,boleh dikatakan agak sosial gakla,termasukla aku sekali....ahli kelas yang paling muda...aku adalah student KPLI tahun tu yang paling muda,masa tu aku 23 tahun...org lain dah 25thn ke atas,30 pun ada...dorang ni sgt happening!..ada sorang kwn aku tu nama dia Silver,bawa gitar masuk kelas..time tunggu lecturer dtg dia start la main gitar..huhuhu...mmg seronok...zaman yang paling tak seronok dan aku rasa2 mcm agak kuno sikitla kan...zaman skolah la...(sorry everybody...ini just my opinion je..lain org lain taste nya kan..;p)

Tiada ulasan: