Rabu, 8 Julai 2009

From MidValley Megamall

Hari ni balik lambat dari sekolah...lambat2 pun kol 2 laa..penatnya,ngantuk rasanya...hari ni terasa nak makan mcm2..actually terlebih makan ni..bila terlebih makan mula la susah hati..
ok...apa yg aku makan hari ni ekk...setiap hari aku mmg tulis setiap benda yang masuk dlm perut aku ni,aku tulis dlm satu buku..dlm tu ada senarai apa yg aku mkn tiap hari,timbangan berat setiap isnin,aktiviti senaman yg aku buat dengan jangkamasa senaman,sukatan air yg aku minum...huhuhu...psiko kan?hubby aku ckp aku dah tahap kronik mcm org tekanan perasaan,tapi apa2 pun dia sentiasa support..
ok..hari ni aku makan mihun goreng 5 sudu dgn telo putih goreng dgn milo kosong (7.40 am),ikan masak cili dgn sayur petola dgn air suam(9.40am),balik umah xmakan..petang kol 6pm makan kenny rogers kat midvalley...huhu..part ni paling nyesal ni...balik umah lepas smayang maghrib terus naik airwalker tu..bakar kalori..gila kan?..hubby aku geleng kepala je..
well,no pain no gain..aku lebih percaya kepada kawal pemakanan dan senaman..sbb aku nak kesan yang berpanjangan..kalau kurus cepat nanti gemuk cepat..aku akuila bukan senang nak capai apa yang aku nak,banyak cabaran dan dugaan sama ada dari diri sendiri atau org2 sekeliling..tapi mcm aku cakap,no pain no gain..aku sendiri pun xperasan berat aku dah menyusut..mmg kita tak akan sedar sampai org lain yg menegur..selagi aku tak mengandung,beranak,selagi kurus sikit dari dulu selagi tu aku nak pakai baju2 yg aku nak..dulu nak cari baju saiz XXL kan,skrg dah bleh masuk dah saiz M..selagi xbleh pakai saiz S,aku consider belum mencapai target...hehehe

Tiada ulasan: