Selasa, 21 Julai 2009

Hang Around After School.....

Lepas sekolah aku temankan kak azua gi jalan tar...kak azua kata nak cari kain...mula2 gi tengok2 kat MayaSilk atas Semuahouse..ada kain yang bekenan,masalahnya gaji blom masuk lagi..kalau tak,selamat la kan...hahaha...then,kak azua ajak gi jakel..bukan nak beli,saja nak membuat onar kat Jakel..aku mmg benci betol nak masuk situ,promoter macam kurang ajar.. bukan macam lagi mmg kurang ajar...aku dgn kak azua mmg menyombong je masuk,mmg patut pon..berserabut dgn promoter yang sibuk mengekor ke sana sini pastu cakap tak berenti2...rasa nak suruh dia diam je,nak membelek pon tak senang..euro moda tu 10 kali lebih bagus promoter dia walaupun bangsa asing..dulu alkisahnya masa 1st time aku and kak azua menjejakkan kaki kat Jakel tu,terkena dgn sorang promoter mulut celupar,boleh dia ckp kat kitorang.."aii tak kan satu pon tak bekenan?..",yang sorang lagi plak ckp.."saya tengok muka akak pun saya tau akak nak keluar kan?"..mmgla kitorang nak keluar pun..masa tu mcm tergamam gak,kitorang diam je..lepas keluar dari kedai tu,jadi sakit hati...so,tak lama lepas tu,dalam beberapa minggu kitorang datang lagi...kali ni mmg aku membuat onar la kan..hahaha...kebetulan ada pulak bos dia kat situ,apa lagi aku cakap hari tu saya datang ada promoter ni mcm kurang proper sikitla,org tak beli boleh pulak sound2 org..aku rasa boss dia yg sama tak boleh pakai ni dah gi cakap dgn promoter2 dia yang ada customer kerek...aku la tu..sbb aku dgn kak azua perasan lepas pada tu geng2 dorang jenguk2 tengok kitorang lain macam..terus2 bos dia tu suruh sorang promoter dia yg elok sikit kot serve kitorang...
Yang tadi punya cite pulak...sama la lebih kurang..aku tanya kain plaine ni washable ke dry clean..mula2 dia kata dryclean..pastu dia bawak bos pompuan dtg ckp washable...harga dalam rm33 semeter..kak azua sengaja je tanya kuat2 "hari tu win beli kat gulatis yg dryclean tu lain kan?"...aku jawab kuat2 saja nak bagi promoter tu dgr.."Saya beli lagi mahal daripada ni..."...huhuhu...kalau org dgr tu mmg bunyi belagak gila...bukan nak belagak pon,tapi geram betul dgn pekerja2 dorang ni mcm nak mendesak2 org beli...tak lama tu,promoter tu mengekor kitorang,dia ckp akak ambikla yg plain tu,saya boleh kurangkan harga..kat gulatis xboleh...emmm...kimsalam je laaa...aku bukan nak beli pon...lepas tu kan,boleh dia tak berhenti2 bercakap,wat turun kain,bukak gulung kain...org tak nak tgk pon..tak ke berserabut kepala otak?..aku rasa kalau tunggu sikit lagi ni,ada yang berdesing telinga promoter ni..Kesimpulannya,Jakel kedai kain paling tak best dan aku tak suka pegi..satunya sbb mcm yg aku ckp sebelum ni,sbb aku tgk ramai org berbondong2 bawak plastik Jakel,satu lagi sbb cara dorang ni layan customer..OVER!..so tak payahla beli kat situ ekk...pegila Euromoda ke,Mayasilk ke,Binwanis ke..tak sakit hati walaupun tak beli!
Dah lepas sakit hati tu,aku and kak azua gi Sogo,makan delifrance...again??..pusing2 jap kat Sogo..pelik aku,apa yg org suka sgt gi Sogo..tak tau ke Sogo tu mahal..sale merepek2 je..hari2 sale benda yg sama,harga lagi mahal!..org melayu je suka gi situ..org cina suka gi Jusco..

Tiada ulasan: