Rabu, 24 Disember 2008

Tetamu hari ini.....

Aku bangun lambat lagi...kol 9 pg.Hubby bangun dulu awal 30minit dari aku.hehehe.Aku memang liat nak bangun pagi.Tapi tak bermakna aku bangun tengahari okeyyy...paling lambat pun kol9 la. Sebab tu aku selalu tak bersemangat dan takde mood je gi sekolah sebab kena bangun pagi...
Bersiap2 gi pasar pudu nak beli lauk sebab adik ipar aku nak dtg bermalam kat umah dlm 4 mlm sempena matrikulasi cuti krismas. Tak beli lauk banyak pun, ala kadar je Inilah pasar pudu yang aku n hubby selalu pergi kalau nak beli lauk banyak.Tak ramai org sebab aku gi pun dah lewat...org lain gi kol 6-7pagi. Aku lak gi lepas kol 9 pagi.Nasib baik lauk2 ada lagi.
Suasana bising di pasar pudu suatu suasana yang biasa dilihat. Seronok kalau tengok karenah org ramai berjual beli..meriah. Macam2 cara nak menarik pelanggan

Antara lauk pauk yang aku beli.Tak banyak pun...kepala ikan(nak wat asam pedas n kari),sotong besar,ikan kerisi,ayam seekor,serai,bunga kantan,daun kesum,daun limau purut,tomato dan bendi.
Balik dari pasar pudu kitorang gi pasar muhibbah lak nak breakfast. Kol 10.30pg,nasib baik ada lagi soto favourite aku...
Then balik umah singgah maybank amik duit nak bayar itu dan ini.Tiba-tiba hubby dapat satu call daripada kwn lama dia yg berpindah ke Terengganu nak dtg jalan2 kat umah. So, aku cadang nak masak nasi ayam lah senang..
Kol 12.30,kawan hubby,isteri n anak pompuan dia sorang sampai. Aku baru je nak siang2 ayam.Terpaksalah diorang tunggu aku masak. Campak2 itu ini dalam 40minit...SIAP!!! terhidang ats meje..terus makan n sembang2...Tak sempat nak amik gambar nasi ayam.hhehe
Kol8.30 malam gi Hentian bas Puduraya amik adik ipar aku yang sampai dari Tangkak. Beginilah suasana malam di puduraya..Sorry gambar kelabu asap. Itu pun kena marah ngan hubby sebab amik gambar dalam kereta.Macam orang tak betul je....hehehe
Sampai umah makan nasi goreng yang aku recycle dari nasi ayam tengahari tadi yang tak habis..kreatif tak aku...hehehehe..atau yang betulnya,malas tak aku...hehe

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

akak respeklah dengan win ni, pandai betul masak, kadang2 tengok orang cam tak pandai masak he..he..tapi upernya terer giler masak

HeZUiN berkata...

apa yang pandainya.masakan ringkas2 jer..