Ahad, 28 Disember 2008

Titanic & The Guardian

Dua cerita ni dah lama especially cerita Titanic. Aku suka sangat dengan 2 cerita ni. Best dan melekat di dalam hati. Entry kali ini aku nak mengulas 2 cerita ni. Dah banyak kali aku tengok tapi tak puas. Aku dah tengok lebih 10 kali.....dan tiap kali tengok,mengalir gak la air mata..menusuk sungguh.
Titanic....cerita tentang Rose and Jack. Pandai director ni wat cerita...dari mula sampai akhir aku rasa mcm aku berada di atas kapal titanic tu. Dan part Jack tunggu kat tepi Rose masa Rose baring atas pintu terapung,sedihnyaaa....napa lah dia wat Jack mati. Sedih gila...Walaupun cerita Titanic ni 3 jam,tapi tak terasa. Best!
The Guardian pulak cerita tentang akademi latihan penyelamat laut. First thing yg aku suka ialah.....hero dia yg kiut tu..hehehe.Then scene2 latihan diorang,pengalaman diorang kat laut,and sikit pasal love. Part yang sedih ialah bila Chief kanan iaitu Ben Randall membuka fail peribadi Jake Fisch yang mengandungi sejarah lamanya.Lagi satu part sedih bila Ben Randall tu mati semasa menyelamatkan Jake kat laut...huhuhu...sedih..Aku seboleh2nya memang tak akan miss kalau ada tayangan cerita ni kat Astro...

Tiada ulasan: