Isnin, 21 September 2009

2 Syawal

Di hari raya kedua ni aku setakat melepak kat umah mak mentua,then mengadap laptop untuk menyiapkan daftar UPSR murid Tahun 5 yang mesti dihantar lagi 10 hari!..mengantuknya aku nak key in maklumat murid ni..kebosanan tahap melampau dah mula melanda dah ni..aku dah start rindu umah aku sendiri kat KL..missing my life that much!..
Cabaran di hari raya ni banyak..memaksa aku berhati lebih kering..huhuhu..cabarannya bukan menahan makan,bukan menahan selera sebab aku memang tak berselera nak makan..hari raya pertama je aku setakat makan soto bihun semangkuk kecik dengan 5 cucuk sate je...pastu malam mkn bihun goreng..hari ni patutnya aku puasa,aku memang dah puasa pon dari pagi..tapi itulah aku cakap nak menahan cabaran org2 sekeliling ni yang paling susah!..bila org asyik suruh aku makan,paksa aku makan nasik...tensennya aku..aku sendiri memang dah tak ada keinginan nak makan nasik,hidanglah nasik apa pon..nasi minyak ke beriani ke apa ke,aku memang tak ada nafsu nak makan nasi..finally,aku memang sampai ke sudah tak sentuh pon....ni cabaran yang seterusnya hari khamis ni ada kenduri kawin lak..suruh aku pegi aku memang akan pegi..tapi kalau paksa2 aku mkn,aku tak kan makan..

Tiada ulasan: