Sabtu, 5 September 2009

Finally, I Can Wear It...

Hahaha...apa tu?..i'm reffering to baju raya..hehehe...hari ni aku and hubby gi jalan2 cari baju raya..actually dari raya tahun lepas aku nak sgt pakai baju ni..puas aku melilau cari baju berkenaan tetapi tak ada saiz..huhu..baju tu adalah baju kebaya nyonya yg skrg ni aku pakai selalu gi sekolah..sebenarnya aku terpengaruh dgn satu drama bersiri tahun lepas yg diulang tayang tahun ni..drama "Tipah Lepat Minah Lodeh"..watak Sal Munge yang dilakonkan oleh Sabrina Ali tu betul2 wat aku teringin dan berangan nak pakai kebaya tu...so,raya tahun lepas merayau2 aku dgn hubby cari baju tu..memang banyak,tapi saiz XXL pun aku tak bleh muat nak pakai..sedih aku..dan....finally tahun ini aku boleh memilih mana2 baju yang aku suka dengan saiz M...ulang lagi, saiz M...hahaha...puas hati aku,dan tadi aku beli kebaya nyonya dgn kain songket dengan saiz M...:)..
Balik dari merayau2 cari baju raya,aku terfikir nak masak la hari ni..sebabnya sampai satu tahap aku muak tengok segala juadah kat bazar ramadhan,semua nampak tak sedap,semua nampak tak menarik,dah la tak sedap..(macamla aku masak sedap..huhuhu)..dah berapa kali aku beli soto bihun satu pon tak memuaskan selera aku..jadi,hari ni aku masak soto bihun dan nasi impit siap dengan bergedil sekali,pastu wat kuih cek mek molek...

Ini adalah adunan keledek yang direbus dengan sedikit tepung gandum

Adunan tadi dibentuk dan dimasukkan gula

Kuih Cek Mek Molek yang dah siap digoreng

Ini bergedil ayam sebelum digoreng..letak ayam yang dicarik halus,daun sup,daun bawang,bawang goreng homemade (aku tak suka bwg goreng segera..tak sedap!),kentang lecek,secubit garam dan lada sulah.

Bergedil tadi celup telur dan digoreng

My soto bihun,soto nasi impit tak sempat nak ambik gambar,hubby dah gaul dulu..hehe

Soto bihun...puas hati aku

Semua juadah hari ni..penuh separuh meja,yg nak makannya 2 org je

3 ulasan:

wan khaty berkata...

kak win pandai masak mcm2 ek,,nk la resipi ne.

HeZUiN berkata...

takde la mcm2 pon wan,yang simple2 je..akak bukan rajin sgt..huhuhu

shahrim berkata...

huhuhu..rajin bl kn suruh je..klau x..xdptlah nak merasa masakan..heeeee..jangan marah ye.,,