Ahad, 13 September 2009

Shopping lagi....

Pegi midvalley megamall hari ni..paling lama dok kat midvalley hari ni..dari kol 1 sampai bukak posa...lama kan?tapi tak terasa penatnya sebab aircond..mcm2 aku beli..semua kedai aku masuk dari 1st floor..(ground floor tu tak la sbb kedai makan kan..hehehe)..sampai floor yg atas sekali..bukan beli baju raya..beli t-shirt 6 helai,jeans sehelai,suar fitted pakai wat joging 2 helai...pastu utk raya beli sandal sembonia tu je....pening hubby aku,sian dia jadi tukang bawak barang2 aku...time kasih syg..huhu...part beli t-shirt yang aku nak story ni...dalam 6 helai t-shirt tu,4 helai aku beli saiz M, 2 helai aku beli saiz S...ulang sekali lagi ye saiz S...saiz S ye...hahaha...hubby ckp baju saiz S tu mcm kecik je,aku mesti tak muat...tapi aku beli gak,aku percaya aku muat nak pakai...seluar jeans pon sama,baru je minggu lepas aku beli jeans saiz 29,hari ni aku beli saiz 28..nak beli saiz 27 sebenarnya,hubby kata beli saiz 28 la..nanti ketat..ok..ok...balik umah je tak menyempat2 aku try semua baju2 tu...paling aku suka baju saiz S yang hubby ckp kecik tu,aku muat pakai...muat!!...hahaha...terdiam hubby aku...seronok sgt dapat beli baju2 tu hari ni..dulu bila nak beli tshirt aku selalu frust,terpaksa beli cutting straight cut,cutting besar tu pon saiz XXL,paling kecik saiz XL...pastu tak banyak pilihan pulak,tak cantik..now,finally aku boleh pilih mana2 baju yang aku nak dengan saiz kecik...aku rasa penat lelah aku,perit aku berdiet tu berbaloi..bila aku update entry setiap hari bercerita ttg apa yg aku dah capai bukan untuk menunjuk2,tetapi aku rasa kepuasan maksimum,rasa seronok dan bangga dengan diri sendiri..lagipun tak de apa yg nak di show off kan...org lain memang dah biasa slim,tak pernah rasa apa yang aku rasa bila aku gemok..aku je tau apa rasanya..bila aku tengok org yang berbadan "sihat" pilih2 baju,angkat letak dengan wajah yang kecewa,aku tau apa rasa nya..itulah aku suatu ketika dulu..mcm cite manjalara..aku tau tak selama2nya aku boleh maintain mcm ni,jadi selagi boleh aku nak pakai dan cuba semua yang aku tak dapat dulu...kepada sesiapa yang sedang berdiet,teruskan..jangan putus asa,mesti konsisten dan hati kering...halangan yang paling besar ialah org2 di sekeliling kita sebenarnya...masa awal2 dulu yang paling susah ialah bukan menahan nafsu makan,bukan menahan perut...tetapi menahan telinga daripada mendengar kata2 org sekeliling..bila kite tak makan nasi,kite selalu dgr.."aii tak makan nasik ke..tak kurus2 pon.."..ok...bile kite makan nasik lepas beberapa hari tak mkn ..."ehh..kata tak makan nasik,mcm mana nak kurus mcm ni..."...betul tak?hehehe...bila kite control makan,pantang itu ini.."eleh,aku makan tak gemok pon.."..secara jujurnya kita lebih banyak menerima ayat2 yang negatif dari yang positif..yang bagi galakan tu boleh bilang dgn jari..sepanjang 10 bulan aku diet,aku rasa kak azua je selalu bagi ayat2 positif dan support yang ikhlas dan jujur..yang lain kebanyakannya bleh wat org down la kan..tp aku tak peduli,sebab tu aku ckp kena hati kering...huhuhu..now,aku dah tak dgr dah ayat2 tu..skrg aku dapat menerima dan aku anggap kata2 padih tu sebagai salah satu kata2 pembakar semangat utk lebih bersungguh2..huhuhu....thanks everybody!

Tiada ulasan: