Ahad, 20 September 2009

Selamat Hari Raya Aidilfitri...

Tahun ni turn pagi raya di umah aku..so,sehari sebelum raya aku dah sampai umah aku dah,dari aku sampai dalam kol10.30 pagi aku,mama and ngah berkampung kat dapur sampailah malam..mcm2 yang kami masak..tak sempat aku nak snap gambar sebelum dan selepas masak..bz giler..antara menu2 nya..sate, soto, nasi beriani, dalca, ayam goreng berempah,kuah lodeh, sambal ikan bilis, kek coklat,kuah kacang...dan mcm2 lagi sampai tak muat meja..huhuhu..mcm nak open house pon ada gak,padahal sendiri yang nak makan..lepas semayang raya,kitorang gi beraya umah nenek belah abah...part ni paling aku kurang gemar and boring,,seriusly membosankan..kalau boleh tak nak aku jejak kaki dah..aku tahu nanti aku banyak sakit hati and merosakkan mood raya,,tapi demi menjaga hati abah,aku gi jugak la..dan seperti yang aku jangkakan,ada je benda kat situ yang merosakkan mood raya aku..dan memang aku wat perangai kat situ..abah nampak aku tarik2 muka,bila abah ajak balik je aku terus menonong turun dari umah masuk terus dalam kete..takde nak salam2 dah...pandang muka sape2 pon tak..itu kira baik dah tu,kalau tak baik aku bukak mulut nanti terdiam semua org kg tu..mcm aku cakap,aku lebih nak menjaga hati abah..

Dah habis beraya kat tempat yang menyakitkan hati tu,aku dgn hubby balik umah hubby lak..ramainya org dtg beraya..tak menang tangan nak melayan,tapi tak apa la..dah namanya hari raya kan...








Tiada ulasan: