Ahad, 27 September 2009

I'm back!

Semalam sampai KL..rindunya umah aku..walaupun kecik,seriusly mmg lebih selesa di rumah sendiri..kat kg hari tu lepas raya banyak gak benda aku wat terutamanya kat umah mama aku..aktiviti utamanya memasak 24 jam..huhuhu...hubby aku geleng kepala,sian kat aku dok tertonggok kat dapur dari pagi sampai malam..tapi aku suka sbb lepas masak2 ramai yang nak makan..hari tu aku buat kuih bakar resipi turun temurun nenek..kuih bakar nenek ni berpuluh tahun nenek buat jual,sampai ke london dah kuih ni..setakat ni takde sorang pon cucu nenek nak wat kuih ni..aku lak teringin nak makan,jadi usahala buat..

Tak cantik mcm nenek punye,rasa pun tak sama mcm nenek punya..mama kata kena tambah santan dan telo lagi..mmg aku yg tak ikut sukatan pon sbb santan tak cukup,malas nak gi beli.

Kat umah mak mentua aku lak ada even BBQ,malam sebelum nak balik KL...best..dah bakar2 tu,makan kat laman rumah je..tahun depan blehla wat lagi...kena tambah ayam lagi,hari tu xcukup...huhuhu

2 ulasan:

shahrim berkata...

emmm..sedap tau kuih bakar..nanti blhlah sapa2 nak tempah..oder..best..tp best dpt mkn bbq mlm 2..seronok betul..dapat mkn ramai2..

hezuin berkata...

hahaha...macam nak promote je ni