Isnin, 7 September 2009

Mee Rebus & Karipap Pusing

Hari ni tensen lagi kat sekolah..so terapinya adalah memasak..walaupun aku rasa penat gile ni,tapi memandangkan aku dah tak berselera dah dgn juadah pasar ramadhan yang indah khabar dari rupa,so aku memilih untuk memasak..menu hari ni Mee Rebus dan Karipap Pusing..Karipap Pusing ni resipi dari nenek aku kepada mama aku dan kepada aku..org lain tak nak belajar wat,so,aku la yg ambik resepi ni..

Tepung ni ada dua adunan..satu adunan kat dalam di balut dengan satu adunan kat luar..
mcm mana nak bagi dia pusing2 tu,tak sempat lak nak snap..lagi pun rahsia...hahah
a

Inti daging dan kentang

Dah siap dimasukkan inti dan di kelim tepi

Karipap yang dah siap digoreng..nampak tak pusing2 tu?..


Pastu masak mi rebus..ni kuah mi rebus..isi kandungan nya mcm2..hasil blend keledek,kentang,udang rebus,udang kering dan beberapa ramuan lain lagi...

Ini sebelum diisi dengan kuah..yang diisi kuah lupa nak snap sebab sibuk nak makan..

Ini selepas semayang terawih,hubby nak makan kerang rebus ni..dia makan sorang

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

emmm..sdap betul masakan ..kenyamg sgt mkn ..masakan isteri mmg sedap..klau xcaya suruh isteri masak..,mesti kenyang mkn..